Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/pwka395425/domains/messcherpmarketing.nl/public_html/wp-content/plugins/nelio-ab-testing/includes/models/goals/alternative-experiment-goal.php on line 124

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/pwka395425/domains/messcherpmarketing.nl/public_html/wp-content/plugins/nelio-ab-testing/includes/models/goals/alternative-experiment-goal.php on line 153

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/pwka395425/domains/messcherpmarketing.nl/public_html/wp-content/plugins/nelio-ab-testing/includes/admin/woocommerce/woocommerce-support.php on line 291

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/pwka395425/domains/messcherpmarketing.nl/public_html/wp-content/plugins/jetpack/_inc/lib/class.media-summary.php on line 77

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/pwka395425/domains/messcherpmarketing.nl/public_html/wp-content/plugins/jetpack/_inc/lib/class.media-summary.php on line 87
Social Media Strategie | Messcherp Marketing

Social Media Strategie

Social media strategie: meer dan alleen ‘likes’ vergaren

Social media is inmiddels niet meer weg te denken uit de marketingstrategie van uw bedrijf. Het aantal gebruikers van de verschillende platforms groeit continu, wat uw bedrijf een gigantisch potentieel bereik oplevert. Daarnaast maken de lage advertentietarieven en de eindeloze targetmogelijkheden social media uitermate geschikt voor het bereiken van uw doelgroep. Maar niet ieder platform is voor uw bedrijf interessant. Zo heeft elk social media type zijn eigen specifieke doelgroep. En past ook niet ieder platform bij ieder marketingdoel. Een goede social media strategie geeft duidelijkheid over welke platforms u gaat inzetten, voor welke doeleinden en met welke concrete doelstellingen. Het gaat hierbij al lang niet meer om enkel het verkrijgen van paginavolgers of ‘likes’. Voor een effectieve marketingstrategie gaat het erom hoe u uw volgers gaat converteren naar daadwerkelijke klanten.

Onze aanpak

Op basis van uw marketing- en salesdoelstellingen, de kenmerken van uw doelgroep en de customer journey map, stellen we vast welke social media voor uw bedrijf interessant zijn. Per platform bepalen we doelstellingen om vervolgens, aan de hand van de customer journey map, effectieve campagnes te ontwerpen. Zo werken we in de informatiefase met campagnes die zorgen voor naam- en merkbekendheid. In de oriëntatiefase is het doel om traffic naar de website te genereren en te verkopen. Dit doen we bijvoorbeeld met retargeting campagnes. En tijdens de overige fases zetten we campagnes in die zorgen voor keiharde aankopen. Door campagnes voor en tijdens livegang uitgebreid te testen, zorgen we voor meer traffic naar uw website en de juiste conversies.

Daar waar sociale profielen reeds bestaan, zorgen we dat ze worden geoptimaliseerd. En waar nodig stellen wij voor uw bedrijf nieuwe profielen op en richten ze volledig in. Voor uw bedrijf stellen we tevens een contentkalender op. De kalender geeft u inzicht in alle social media-activiteiten van uw bedrijf. Handig voor wanneer u op meerdere platforms tegelijk aanwezig bent, of wanneer meerdere medewerkers zich met social media bezighouden. Bovendien stelt het u in staat om uw social media posts ver van tevoren in te plannen, waardoor u geen last minute stress meer heeft.

Omzet uit social media?

Wilt u weten hoe een social media strategie uw bedrijf (meer) omzet kan opleveren? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.