E-mail marketing: de hoogste ROI
Bij e-mail marketing denkt men vaak dat dit niet meer is dan het versturen van een digitale nieuwsbrief. En dat is jammer. Een digitale nieuwsbrief is namelijk slechts één van de vele verschillende soorten campagnes die met e-mail marketing op kunnen worden gezet. E-mail marketing heeft van alle online marketingmiddelen, mits juist ingezet, de hoogste ROI. Dit betekent dat het in potentie het meest effectieve middel is van de online marketingmix. Maar waarom is dat zo?
E-mail biedt u de mogelijkheid om uw klanten, met relevante informatie, persoonlijk te benaderen op voor hen het juiste tijdstip. Wanneer u dus weet wie uw klant is en waar hij/zij behoefte aan heeft, kunt u via gerichte mailings voorzien in die behoefte. Voorwaarde hiervoor is dat u over de juiste klantgegevens beschikt.
Volledig ontzorgd
Allereerst helpen we u bij het bepalen van de doelen. Zo kunt u e-mail gaan inzetten voor drie verschillende doeleinden: werven, behouden en groeien. Bij ieder doel horen weer andere soorten campagnes en heeft u andere gegevens van uw klanten nodig. Uiteraard is een combinatie van deze doelen ook mogelijk. Vervolgens formuleren we concrete doelstellingen en bepalen we wat voor soorten campagnes we gaan creëren.
Mocht dit nog niet zijn gedaan, richten we de ESP (Email Service Provider: de software om e-mailcampagnes op te zetten en te versturen) volledig voor u in. We stellen het design van uw mailings voor u op, creëren klantenlijsten en voeren data van bestaande klanten in. Vervolgens gaan we aan de slag met campagnes voor het vergaren van nieuwe klantgegeven en het verrijken van de bestaande database. Uiteraard wordt dit geïntegreerd met uw andere online marketingmiddelen. Kortom: u wordt door ons volledig ontzorgd.
Aan de hand van de doelstellingen zetten we campagnes voor u op. Door het uitvoeren van A/B-tests en het analyseren van campagneresultaten worden mailings geoptimaliseerd.
Meer rendement uit uw mailings halen?
Wilt u weten of e-mail marketing iets voor u is? Lees dan ons artikel. Wilt u meer rendement uit uw mailings halen? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.